Zoek
Sluit dit zoekvak.

Podcasts! Luister jij al?

Ben jij al bekend met podcasts? Podcasts zijn spraakafleveringen over een bepaald onderwerp. Zo zijn er veel ondernemers die tips geven via deze podcasts, misschien ook iets voor jouw contentstrategie?

Het is vergelijkbaar met storytell (luisterboeken). Alleen vinden op deze podcasts ook conversaties plaats met mensen die de sprekers uitnodigen. Heel interessant wanneer het over onderwerpen gaat waar jij interesse in hebt natuurlijk! Zo lijkt het of je bij hen aan tafel zit.

Digitaal geluidsbestand met discussies, radioshows, muziekprogramma’s e.d. dat op internet beschikbaar wordt gesteld en door belangstellenden gedownload en op een mp3-speler of een pc beluisterd kan worden – ANW

Misschien is dit een wat oudere definitie, want tegenwoordig is je telefoon alles: een Mp3 en PC haha. Verder is het een duidelijke definitie. Op iPhones staat een “podcasts” app. Op deze app staan eigenlijk alle soorten podcasts, van gezondheid tot marketing. Ik geef jullie een aantal van mijn tips:

  • Leven zonder stress
  • Business Buddies
  • Tony Robbins
  • De Eelco De Boer
  • De Female Boss
  • Zo zijn er nog veel meer!!

Ik vind het heerlijk om mij af en toe af te sluiten door een podcast te luisteren op de fiets of tijdens een wandeling. Het is heel effectief en inspirerend. Het geeft mij vaak weer meer energie om aan de slag te gaan. Ik merk wel dat ik snel gevoelig ben voor iemands stem. Daardoor luister ik de één sneller dan de ander. Daarbij is het natuurlijk veel makkelijker om informatie tot je te nemen, want het kan tijdens het lopen, fietsen, autorijden…

Onderdeel van jouw contentstrategie

Niet alleen kan je de podcasts luisteren, maar je kan er ook één zelf starten uiteraard. Heb jij kennis over een bepaald onderwerp en wil je mensen inspireren of iets leren? Dan is dit medium een onderdeel wat mogelijk effectief kan zijn!

Storytelling is populair en wij luisteren graag naar een authentiek verhaal. Ieders verhaal is uniek, dat is het leuke! Hierdoor connect je met jouw luisteraars.  Content is king en consistentie is queen. Daarom is het ook belangrijk om consistent nieuwe podcasts te publiceren, zo blijf je in beeld van jouw klanten en doelgroep.

Een persoonlijke, inspirerende en kwalitatieve podcasts geeft jouw doelgroep een vertrouwd gevoel en beeld van jouw bedrijf. Ook bijvoorbeeld door interessante sprekers uit te nodigen in jouw podcasts. Een podcast is daarom ideaal om het merkbewustzijn bij potentiële klanten te vergroten.

Waarom Podcast onderdeel van je contentstrategie?

  1. Nieuwe en bestaande klanten inspireren
  2. Authentiek verhaal vertellen
  3. Kennis overdragen
  4. Amusement maken om mensen te binden
  5. Merkbewustzijn