Zoek
Sluit dit zoekvak.

Content is still KING

Kwaliteit gaat boven alles. We willen berichten lezen die ergens over gaan, nieuwswaarde en toegevoegde waarde hebben. We vinden het leuk om andermans leven te zien en ook die van de bedrijven, hoe doen ze het nu allemaal? Als volgers zijn we heel nieuwsgierig. We vinden het fijn om te zien als alles goed gaat, maar ook wanneer dat niet zo is.

De wereld is zo slecht nog niet, het is wat jij er in ziet.

Content is een stukje tekst, een afbeelding, een geluidsfragment of een video. Het gaat hierbij dus niet alleen over een tekstje met een afbeelding. Video is een essentieel onderdeel. Daarbij kan bijvoorbeeld een podcast ook een element zijn in jouw contentstrategie. Daarbij is het van belang dat je je doelgroep goed in kaart kan brengen. Wie is mijn doelgroep en wie wil ik bereiken? Zowel online als offline. Offline mag je niet vergeten in de contentstrategie van jouw bedrijf. Deze manier van communicatie is nog steeds effectief. We willen graag iets tastbaars hebben en dit blijft vaak beter hangen bij de ontvanger. Ook zijn influencers hot, dit is al een tijdje aan de gang en hier is een verandering gaande. We geloven minder in de macro influencers. Ga voor de micro influencers en zorg dat jouw klant een ambassadeur wordt.

Hoe zorg je voor de juiste contentstrategie? Er zijn een aantal vragen die je jezelf kan stellen:

  1. Wat wil ik bereiken met contentmarketing?
  2. Wat ga je vertellen?
  3. Welke kanalen ga je hiervoor gebruiken?

Tip: Beschrijf je doelgroep in persona’s. Dit vergemakkelijkt het kiezen van passende kanalen om jouw doelgroep te bereiken.

Lees de trends voor 2019!

Let’s sparkle!